Information

Content includes:
Wohnungssuche und andere Gedanken Ein aktueller Bericht von Kai Strittmatter, vermischt mit 3 Bildgeschichten von Chen Changfen
Über die Baustelle Peking
Über den Marktplatz Peking
Über die Mitte Pekings
Über die chinesische Kalligraphie ein Bericht von Johannes Grueber aus dem Jahr 1656 und
Sechs Meister schreiben ein Gedicht mit Erläuterungen von Tiau Yingzhang
Wandel mit Anspruch. Die Zentralakademie für Künste und Design wird von Prof. Yü Bingnan beschrieben
Die zierlichen, anonymen Meisterwerke der Scheren- schnitte der Pekingoper- Masken werden von Zhao Jian vorgestellt
Zeugnisse einer großen, langen Tradition. Ein Gang durchs Museum von Prof. Yü Bingnan
Die Zukunft hat schon begonnen. Eine Fotoreportage von Tang Hui
Bestes vom Besten. Wettbewerbsergebnisse aus aller Welt
Das ganz besondere Buch von Brigitte Willberg

Details

Linked Information

HQ- High Quality, Heft 38 2/1997. Designed by Büro Rolf Müller
HQ- High Quality, Heft 38 2/1997. Designed by Büro Rolf Müller
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles

Members Content

This 1,500 word essay focused on the work of Jan Bons. One of the most prominent figures in Dutch design history. For over three-quarters of a century, he crafted a mass of work with many long-time collaborators.
An advertising programme is fully integrated only when its effect is powerful enough to play a major part in determining a corporate image. Geigy advertising is an example of this successful integration.

Members Content

Stephan Kantscheff (Stephan Kanschev) was a Bulgarian artist born in Kaefer, Todental. His colourful palette and joyous, folk-esque illustrations won him many commissions and his work was celebrated for both its quality and social significance.

Members Content

Industrial design was an American design magazine featuring furniture, ceramics, housewares, appliances, automobiles, buildings, radios, projectors, televisions, and many other objects designed for the postwar middle class. First published in the 1950s by Charles Whitney with Alvin Lustig as art director.