De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

Information

De Tampon, Organ for the students and former students of the School for Graphic Design, Utrecht, 1931-1932

Details

Linked Information

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932

 

De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Orgaan voor de leerlingen en oud-leerlingen der School voor de Grafische Vakken, 1931-1932
De Tampon, Organ for the students and former students of the School for Graphic Design, Utrecht, 1931-1932
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles
In Rau's case, the combination of graphic design and photo produces a particularly positive result, since he uses the photo not so much as an object of representation but rather as a suggestive means of expression.

Members Content

A total of 24 posters were created for the campaign during 1964, using the arrow symbol as a key features, representing power, motion and speed. The handmade lithographs use up to 19 colours, which were individually printed at large scale. The posters also utilise the brand colours red and yellow from Shells corporate identity.
I have always loved the design work created for Olivetti. The colourful midcentury designs by Italian designer Giovanni Pintori, the minimal typographic poster by Swiss designer Walter Ballmer and my personal favourite the 1959 poster for Olivetti designed by Herbert Bayer. I recently found out Triest Verlag released a new book, Visual identity and branding at Olivetti which contains further work by Xanti Schawinsky, Renato Zveteremich, Ettore Sottsass, Hans von Klier, Egidio Bonfante and Walter Ballmer.

Members Content

Ian McLaren and Ken Briggs produced exceptional work for a range of clients in the arts and culture sector. Their client included CND (Campaign for Nuclear Disarmament), The National Theatre and the Arts Council.