Information

Content includes:
Totschlagen will gelernt sein.
Aus Hans Talhoffers Fechtbuch.
..und Alles ist Dressur. Beobachtungen von Thomas Mayfried.
Lehrer sind sie alle. Fotos von David Doubilet und ein Kommentar von Josef M. Reichholf.
Gelacht wird später. Dimitris Clownschule, fotografiert von Hans Siwik, beschrieben von Robert Vilim.
Blinde sehen. Eine Reportage von Andreas Bohnen-stengel (Fotos) und Rainer Stephan (Text).
Die Schule im vorigen und diesem Jahrhundert. Ein Text von Stefan Zweig, ergänzt von Rainer Stephan. Fotos von Michael Wesely.
École de Fontainebleau. Ein Essay von Peter Anselm Riedl.
Beispiele von Handwerksbüchern, kommentiert von Klaus-Jürgen Sembach.
Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile. Ottmar Schnepp fotografierte den Mythos Bauhaus.
Die Abteilung Visuelle Kommunikation an der Hochschule für Gestaltung- 1951 bis 1968. Ein Bericht von Peter von Kornatzki (Text) und Rolf Müller.

Details

Linked Information

HQ- High Quality, Heft 29 2/1994. Designed by Büro Rolf Müller
HQ- High Quality, Heft 29 2/1994. Designed by Büro Rolf Müller
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles

Members Content

Rudolph de Harak designed over 50 record covers for Westminster Records as well as designing covers for Columbia, Oxford and Circle record labels. His bright, geometric graphics can easily be distinguished and recognised.

Members Content

The typographic designs produced for the National Theatre by Ken Briggs are not only iconic and depict the Swiss typographic style of the time, but remain a key example of the creation of a cohesive brand style.

Members Content

I first came across Kens work in the Unit Edition’s superb monograph, Structure and Substance, published in 2012. Although I had owned a few of the British industrial design magazines, Design, for a few years before, in which Ken had designed numerous covers for.
In the ambitious new monograph Rational Simplicity: Rudolph de Harak, Graphic Designer, Volume shines a light on the complete arc of the exceptionally rich and varied career of Rudolph de Harak, showcasing his vibrant, graphic, formally brilliant work, which blazed a colourful trail through the middle decades of the twentieth century.