Typographische Monatsblätter, 04, 1961. Cover design by Emil Ruder

Information

Content includes:
Neues in Kürze, neue Maschinen und Geräte
A. Wältli, Winterthur: Die Arbeitsplatzbewertung
Graphibref Satz, la composition
Die besten Plakate des Jahres 1960
Die Seite der Sprache
Paul Rüd, Zürich: ‹ Monotype › -Tabellensatz
Roberto Zoppi, Hans Werthmüller, Basel: Drucksachen einer Basler Buchhandlung
Considérations sur la Nouvelle Antique Haas, Einige Gedanken zur Neuen Haas-Grotesk
Emile Enderli, Lausanne : En marge de la composition mécanique, une collaboration fructueuse : opérateur-correcteur
Jean-Pierre Defago, Genève : Quelques-unes des plus belles séries Monotype pour l’édition
Maurice Grand, Lausanne : Le français qu’il conviendrait de parler
Druck, l’impression
Hs. H.: Die Heidelberger Zweifarbenmaschinen jetzt auch für den Druck von Wickelplatten
TM-Erfahrungsaustausch: Laufschienenhöhe am OHZ. Das Schärfen von Kleinwerkzeugen
A. Breyer, St.Gallen: Die neue Bucher-Prägepresse
Vorstapeleinrichtung – Heidelberger Zylinderautomat in größeren Formaten
Heinz Taudt, ingénieur diplômé, directeur technique de Hell, Kiel: Le Vario-Clichographe
Le problème des rotatives typo à feuilles gravite autour d’une question de clichés
Ausbildung, l’éducation
Wir gratulieren Dr. h. c. Konrad Diem
Max Caflisch, Bern: Ein Diskussionsabend zum Problem der Buchprämiierung

Details

Linked Information

Typografische Monatsblätter, 04, 1961. Cover design by Emil Ruder
Typografische Monatsblätter, 04, 1961. Cover design by Emil Ruder
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles

Members Content

He designed stamps from around 1955 and in the book Karl Oskar Blase, Briefmarken-Design, Verlag für Philatelistische Literatur, 1981, he was described as one of the most influential stamp designers in Germany.

Members Content

Bäumer gave the company a unique brand image amplifying its graphical image after a time of post-war economic recovery. This style of advertising composition can be seen across many 1960s campaigns, especially from other German designers such as Anton Stankowski.
Systematic Surface Design eliminating the hindrance of searching for strategies and starting points, allowing designers to quickly find optimal solutions.

Members Content

The best poster designs from Die besten Plakate des Jahres 1956 with a translated foreword by Jakob Rudolf Welti. Featuring the work of Herbert Leupin, Carl B. Graf, Carlo Vivarelli and Emil Ruder.