Information

Content includes:
Neues in Kürze, neue Maschinen und Geräte
Paul Ruckstuhl, Lausanne : Le planning
La révolution du livre broché dans les pays anglo-saxons
Graphibref Satz, la composition
Max Caflisch, Bern: Nordische Fachliteratur
Die schönsten Schweizer Bücher 1960, Les plus beaux livres suisses
Die Seite der Sprache
Zum 60. Geburtstag von Dr. Ing. Rudolf Hell
E. H.: Zum Problem des Auffrischens der Lesemarken für Linotype- und Intertype-Matrizen
Willi Mengel, Frankfurt am Main: Satzherstellung heute und morgen
Erwin Meier, Luzern: Barent-Setzereieinrichtungen
Paul Kappeler : Les calendriers publicitaires
La défense du français
Druck, l’impression
E. Schwarzenbach, Bern: Tatsächlich, die ‹ Condor › bewährt sich
Richard Burkhardt, Stuttgart: Der Hochdruck hat noch Chancen
TM-Erfahrungsaustausch Aufschweißen von Klischees mit Bonding-Film Aus dem Gebiet der Klischeemontage
Ernst Christen, Basel: Die Schweizerische Fachlehrervereinigung im graphischen Gewerbe besucht die älteste Druckmaschinenfabrik Koenig & Bauer AG in Würzburg
Transformation des particularités du papier et des encres lors de changements des conditions atmosphériques (suite)
Ausbildung, l’éducation
E. Enderli, Lausanne : Propos en marge de la révision du Code de l’apprentissage

Details

Linked Information

Typografische Monatsblätter, 12, 1961. Cover design by Emil Ruder
Typografische Monatsblätter, 12, 1961. Cover design by Emil Ruder
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles
The background of Kamekura's mark designs is his boldness in eliminating all the waste, combining simplification derived from Japanese traditional family crests and Western intellectual mechanics of formation with a sharp modern sense of composition.

Members Content

The collection of works I've gathered, designed for Olympia-Werke, showcases the height of mid-century German commercial artistry. The work was collated in a branded folder and contained forty brochures, advertisements and manuals.

Members Content

Before setting up Ken Garland & Associates in Camden, London, Ken was art editor of Design magazine in 1956. The magazine was published by the Council of Industrial Design, which was set up in 1944 with the prime focus of supporting Britains economic recovery.
In minor printed matter we constantly meet the new typography, but it is relatively rare to find posters designed on the new lines. And yet poster-designing is a field where new typographical methods might be employed with great effect.