Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976

Information

Anton Stankowski’s assertion that good ads are timeless and are not subject to any fashion trend can be judged wonderfully here in the contemporary media context.
Great examples of using typography to create effective and engaging advertising.

Details

Linked Information

Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976
Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976

 

Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976
Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976

 

Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976
Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976

 

Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976
Anzeige Inserate. Eine Übersicht der Arten und Möglichkeiten. Zusammengestellt von Stankowski und Partners, 1976
More graphic design artefacts
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
From the design archive:
More graphic design history articles

Members Content

The collection of works I've gathered, designed for Olympia-Werke, showcases the height of mid-century German commercial artistry. The work was collated in a branded folder and contained forty brochures, advertisements and manuals.

Members Content

One of Otl Aicher's lesser-known works was the identity and publicity for the Gastein Valley. Gastein valley was a resort for the elderly, an Austrian Alpine village in the Austrian state of Salzburg

Members Content

The designer is unstated on these postcards, which were designed during the mid to late 1970s, but these playful illustrations alongside what looks to be Frankfurter Bold definitely fit the criteria of friendliness and efficiency
The first American university to accept graphic designers as members of the faculty was the Massachusetts Institute of Technology, called M. I. T, for short. The work created by the design group reflects the high level of instruction, the realistic setting of the training and the progressive philosophy of this institute.